Sunday, June 27, 2021

#astrazeneca2

Sambungan kisah semalam...

Waktu balik dr PPV badan takde rasa apa cuma tekak rasa haus. Tempat kena enjit tu pun tak rasa apa. Sampai rumah aku try letak magnet kat tempat enjit. Tak melekat pun mcm aku tgk kat youtube. So confirm takde cip 5G dlm bentuk liquid yg yahudi letak dlm vaksin utk detect pergerakan. Lega sungguh rasanya. Risau juga kalau yahudi dapat detect pergerakan aku.

Petang tu badan masih rasa ok, cuma waktu kencing aku pelik kenapa bau ubat kuat sgt kat air kencing. Takan la sebab vaksin kot. Tp bila aku sorot balik baru aku teringat yg tghari tu aku bantai makan durian lps mkn tghari.  Hmm kencing bau durian rupanya.

Aku tanya misha dia camne. Misha cakap dia dah mula rasa nak demam dan badan mula sengal2. Aku suruh dia makan panadol. Aku pulak  masih tak rasa apa. Masih gagah perkasa lagi.

Malamnya macam malam minggu biasa aku bantai tengok netflix sampai lebam.  Dua cerita aku bantai, mula2 tgk citer Crawl, cerita pasal buaya dok nak membaham orang. Satu lagi cerita Indon, Ali & Ratu2 Queens, cite pasal si Ali ni pi cari mak dia kat New York. Tak guna punya mak tinggalkan anak dgn laki sebab nak kejar cita2. Habis tgk dua cerita tu dekat pukul 1 malam juga.

Masuk bilik ingat boleh tidur lena terus pasal dah lewat malam tapi badan aku dah mula rasa menggigil. Tekak rasa kering badan mula rasa mcm nak demam. Pusing kiri pusing kanan tak boleh tidur juga. Kepala pun ada rasa berdesing sikit rasa macam nak kena demam selsema.

Pusing punya pusing tahu2 aku tengok jam dah pukul 3 pagi. Dah mata tak boleh lelap aku capai handphone tgk ada wasap dari amelia.

"Abah, kak misha punya vaccine punya side effect teruk. Dia kata dia rasa nak mati. Dia suruh abah bagi dia ubat esok pagi."

Aku pun apa lagi terus pegi bilik dorang. Tengok misha dgn baju tebal bawah selimut. Aku check dahi dia. Panas macam api. Aku terus kejut. " "Misha..misha bangun. Last makan panadol pukul berapa?" "Tak larat nak bangun ni abah, kepala rasa pusing macam nak mati ni. Rasa nak termuntah pun ada ni," kata Misha.

Aku cakap kat misha " Bangun kejap, makan panadol 2 biji ni." " Tak boleh abah, nnt muntah" kata misha. " Makan jugak, bahaya ni badan panas sangat" aku paksa misha makan jugak panadol 2 biji.

Lepas bg makan panadol, aku masuk bilik cuba nak tidur tapi mmg badan rasa tak sedap. Akhirnya aku terlelap juga tak tahulah pukul berapa.

Pagi bangun kepala aku pening2 lalat lagi. Aku pi check misha rasa dah kebah panas dia.

Rupanya2 bukan main2 side effect vaksin ni. Pada sesiapa yang belum amik boleh amik panduan kisah tak seberapa aku ni.

1) Jangan bantai durian lepas amik vaksin. Berganda badan panas nanti.

2) Standby lah makan panadol walau tak demam. Badan memang rasa tak best mcm nak demam. So makan jelah Panadol sebelum demam

3) Kena banyak minum air, sebab tekak mmg rasa kering sangat.

Inilah sedikit update dari aku utk selepas amik vaksin az. Harini masuk hari ketiga badan dah ok macam biasa.

Moga manfaat pada semua.


 


No comments:

Post a Comment